Průzkum: Více než polovina žen se před koledníky zapírá a děti chtějí ve výslužce čokoládu a peníze

Průzkum čokoládovny CARLA, který se zaměřil na velikonoční tematiku, ukázal, že tradiční duch Velikonoc se pomalu vytrácí. Nejen, že klesají sympatie ke způsobu samotné oslavy, ale ženy se doma často zapírají. Vadí jim opilí koledníci i samotné vyšlehání pomlázkou. Naopak každý třetí muž již dnes nechodí s pomlázkou na koledu a stejný počet nezná ani žádnou velikonoční říkanku. Dětem největší radost udělá čokoláda a peníze. Průzkum se uskutečnil v závěru března a zúčastnilo se jej více než 120 respondentů.

Nejvíce ženám vadí opilí koledníci

Ztráta sympatií s českým způsobem oslavy Velikonoc u větší poloviny (55 %) respondentů nejspíš souvisí i s tím, že se dnes jen málo drží tradic. Větší polovina žen (66 %) uvádí, že koledníkům neotvírá a raději svou přítomnost doma zapírá. Největší výhrady mají ženy k opilým koledníkům (29 %) a vyšlehání pomlázkou (25 %). Sympatie si koledníci nezískají ani, když ženy polijí lacinou voňavkou (13 %) nebo vodou (4 %). Více než 58 % žen také rezignovalo na tradiční barvení vajíček, přestože polovina mužů v průzkumu uvedla, že právě malované vajíčko jim ve výslužce udělá největší radost.

Každý třetí muž nezná žádnou velikonoční říkanku

Vlastnoručně vyrobená pomlázka z vrbového proutí je i dnes nejčastějším nástrojem k vyšlehání děvčat, tuto variantu uvedlo 36 % mužů. Dalších 19 % si vrbovou pomlázku raději koupí. Závěrem potvrzujícím klesající zájem o tradiční oslavu Velikonoc je také fakt, že třetina mužů nechodí na koledu vůbec. Muži si nejraději vykoledují malovaná vajíčka (53 %), čokoládové sladkosti (28 %) a peníze (19 %). Je trochu zarážející, že čtvrtina mužů nezná žádnou velikonoční říkanku a 38 % dotázaných zná jen jednu jedinou.

Děti ve výslužce preferují čokoládu a peníze

Stejně jako se již každý setkal s nekvalitním čokoládovým vánočním kalendářem, jak nedávno ukázal vánoční průzkum čokoládovny CARLA1, tak i o Velikonocích se 60 % respondentů ve výslužce setkalo s „levnou“ čokoládou, která se ani nedala jíst. Možná je to i díky tomu, že 27 % žen uvedlo, že kvalitu čokolády do výslužky vůbec neřeší.

„Doporučila bych, aby lidé nenakupovali výrobky označené jako čokoládová nebo kakaová pochoutka nebo výrobky s příchutí čokolády. Důležité je sledovat, aby bylo použito jen kakaové máslo a žádné rostlinné tuky, přestože jsou legislativně do 5 % povoleny. Jsou ve výrobcích pro děti absolutně zbytečné“, uvedla Ing. Eva Slavíková, která odpovídá za kvalitu v čokoládovně CARLA.

Přestože polovina respondentů (47 %) uvedla, že dětem udělají ve výslužce největší radost čokoládové sladkosti, do výslužky je nedává každá druhá dotázaná. Na druhém místě v dětském žebříčku nejoblíbenější pomlázky se dostaly peníze, tuto variantu uvedlo (18 %) dotázaných. Tradiční malovaná vajíčka skončila až na třetím místě (14 %).

Výsledky velikonočního průzkumu čokoládovny CARLA jsou k dispozici k nahlédnutí zde: http://goo.gl/tUnJbi

————————————–

[1] Vánoční průzkum čokoládovny CARLA: http://goo.gl/pIrCFL

==reklama==

O společnosti CARLA

Čokoládovna CARLA spol. s r. o. je ryze česká společnost, která vznikla na předměstí Dvora Králové v roce 1992 tzv. “na zelené louce”. Pro koncové spotřebitele začala vyrábět v roce 1997. Od počátku své existence staví na špičkové kvalitě surovin i výrobků, cenové dostupnosti, bezchybném servisu, vstřícnosti a ochotě naslouchat požadavkům a přáním zákazníka. Čokoládovna CARLA vyrábí čokolády, polevy, náplně, fondán a hotové výrobky pro maloobchod i velkoobchod. Za každým novým výrobkem se skrývá komplexní vývoj a um odborníků na senzoriku využívající vlastní laboratoře.

Čokoládovna CARLA je držitelem certifikátů kvality dle zahraničních norem BRC a IFS (British Retail Consortium / International Food Standard). Pro některé své výrobky je držitelem certifikátů Klasa.

Čokoládovna CARLA ročně vyrobí okolo 6500 tun čokolády (údaje z roku 2013) a její produktové portfolio čítá na 140 výrobků. Ve svém podniku zaměstnává průměrně 150 lidí. Export směřuje především na Slovensko, do Belgie, Maďarska, Itálie, Německa, Norska, Portugalska, Ruska a Japonska. Výrobky z produkce CARLA lze zakoupit v prodejnách Albert, Billa, Coop, Globus, Hruška, Kubík, Makro, Penny Market, Terno, Bala, Brněnka, CBA, Enapo, ESO market, Flop, JIP, Verner potraviny. www.carlachocolate.com

Autor článku: Čokoládovna CARLA

Zdroj: www.ogilvymorava.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *